Regulamin

Regulamin

Odstąpienie od umowy i zwrot towaru

 

Kiedy mogę zrezygnować z zakupu u przedsiębiorcy?

Jeśli jesteś konsumentem i dokonałeś zakupu u przedsiębiorcy, to w większości przypadków możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania przedmiotu (a w przypadku świadczenia usługi ? od daty zawarcia umowy). Aby to zrobić, pisemnie poinformuj sprzedającego o odstąpieniu.

 

Masz obowiązek odesłać towar w ciągu 14 dni od daty przesłania oświadczenia, a sprzedający w tym samym czasie powinien zwrócić Ci wpłaconą kwotę (cena przedmiotu + koszt wysyłki), może on jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu. Co więcej, jeżeli wybrałeś sposób dostarczenia przedmiotu inny, niż najtańszy oferowany przez sprzedającego, nie jest on zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów. Pamiętaj też, że odsyłasz przedmiot na własny koszt, a sprzedający nie może żądać od Ciebie żadnej opłaty (odstępnego).

 

W jakich przypadkach sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu towaru kupionego?

Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu jeśli:

otrzymał oświadczenie o zwrocie wysłane po upływie 14 dni od daty otrzymania przez kupującego towaru;

przedmiotem sprzedaży są: produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do spożycia;

nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

dzienniki, periodyki lub czasopisma (z wyjątkiem umów o prenumeratę);

usługi zakwaterowania innego niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomiczne, usługi związane z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

usługi lub przedmioty, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

sprzedający jest osobą prywatną;

zakup kupującego był związany z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą;

sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy;

sprzedający ma zagraniczną lokalizację swojej działalności. Prawem właściwym przy zakupie towaru u zagranicznego sprzedającego, jest prawo obowiązujące w miejscu siedziby sprzedawcy. Jeśli kupujesz przedmiot spoza UE, to zwroty artykułów nieuszkodzonych i pełnowartościowych są z reguły niemożliwe.